Шановні відвідувачі! Вітаю Вас на сторінках мого блогу! Бажаю приємного перегляду. Сподіваюсь, що блог буде цікавий усім відвідувачам!

ДО ВІДОМА УЧНІВ

 Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з біології

Під час оцінювання навчальних досягнень учнів слід ураховувати:

• якість знань: повноту, глибину, гнучкість, системність, міцність;

• сформованість предметних умінь і навичок;

• рівень володіння "розумовими операціями: аналіз, синтез, класифікація, узагальнення, уміння робити висновки;

• досвід творчої діяльності — уміння виявляти проблеми та розв'язувати їх;

• самостійність суджень.

Якість знань характеризується:

• повнотою знань — кількістю знань, визначених навчальною програмою;

• глибиною знань — усвідомленням існуючих зв'язків між групами знань;

• гнучкістю знань — умінням учнів застосовувати одержані знання у стандартних і нестандартних ситуаціях;

• системністю знань — усвідомленням структури знань, їх послідовності як ба-

зових для інших;

• міцністю знань — тривалістю збереження їх у пам'яті, відтворенням у необхідних ситуаціях;

• навичками дії — доведеними до автоматизму в результаті виконання вправ, завдань;

• ціннісним ставленням та особистим досвідом учнів, їх переживаннями, які виявляються у ставленні до людей, явищ природи.

Рівні навчальних досягнень

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

I.Початковий

1

Учень (учениця) розрізняє об'єкти вивчення

2

Учень (учениця) відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об'єкт вивчення

3

Учень (учениця) відтворює частину навчального матеріалу; з допомогою вчителя виконує елементарні завдання

II. Середній

4

Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал, може повторити за зразком певну операцію, дію

5

Учень (учениця) відтворює основний навчальний матеріал, здатний з помилками й неточностями дати визначення понять, сформулювати правило

6

Учень (учениця) виявляє знання й розуміння основних положень навчального матеріалу. Відповідь його(її) правильна, але недостатньо осмислена. Вміє застосовувати знання при виконанні завдань за зразком

III. Достатній

7

Учень (учениця) правильно відтворює навчальний матеріал, знає основоположні теорії і факти, вміє наводити окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролює власні навчальні дії

8

Знання учня (учениці) є достатніми, він (вона) застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагається аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежність між явищами, фактами, робити висновки, загалом контролює власну діяльність. Відповідь його (її) логічна, хоч і має неточності

9

Учень (учениця) добре володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в стандартних ситуаціях, уміє аналізувати й систематизувати інформацію, використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією

IV. Високий

10

Учень (учениця) має повні, глибокі знання, здатний (а) використовувати їх у практичній діяльності, робити висновки, узагальнення

11

Учень (учениця) має гнучкі знання в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовує їх у різних ситуаціях, уміє знаходити інформацію та аналізувати її, ставити і розв'язувати проблеми

12

Учень (учениця) має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях. Уміє самостійно аналізувати, оцінювати, узагальнювати опанований матеріал, самостійно користуватися джерелами інформації, приймати рішення

 

Оцінювання лабораторних і практичних робіт з біології

При оцінюванні лабораторних і практичних робіт враховується:

·         обсяг виконання завдань роботи;

·         наявність помилок, їх кількість;

·         оформлення роботи (порядок оформлення, виконання рисунків біологічних обєктів, охайність тощо);

·         для лабораторних робіт наявність і зміст висновків (відповідність меті та змісту завдань роботи, повнота, логічність, послідовність тощо);

·         для практичних робіт наявність і зміст звіту про роботу;

·         рівень самостійності під час виконання завдань і формулювання висновків (написання звіту).

 

Рівні навчальних досягнень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня (учениці)

Початковий

1

Учень (учениця) знає правила техніки безпеки і з допомогою вчителя, використовуючи робочий зошит чи підручник, розпізнає й називає біологічні терміни.

2

Учень (учениця) дотримується правил техніки безпеки і з допомогою вчителя фрагментарно виконує лабораторну чи практичну роботу без оформлення. Намагається дати характеристику біологічного об'єкта чи явища на елементарному рівні.

3

Учень (учениця) за інструкцією з допомогою вчителя фрагментарно виконує практичну роботу без належного оформлення. Допускає значні неточності в спостереженнях, підписах малюнків, заповненні таблиць під час вивчення біологічних об'єктів і явищ.

Середній

4

Учень (учениця) за інструкцією з допомогою вчителя виконує лабораторну чи практичну роботу з неповним оформленням. Виявляє елементи допитливості та спостережливості, розпізнає більшість об'єктів, які вивчаються, і відтворює матеріал на елементарному рівні.

5

Учень (учениця) за інструкцією учень з допомогою вчителя виконує практичну чи лабораторну роботу, частково оформлює їх. Логічно відтворює значну частину матеріалу, елементарно підписує малюнки й заповнює таблиці, схеми.

6

Учень/учениця учень за інструкцією з допомогою вчителя виконує роботу, оформляє її без висновків. Робить елементарні порівняння, виявляє основні риси, особливості живих об'єктів, явищ, розв'язує прості типові задачі.

Достатній

7

Учень/учениця за інструкцією виконує роботу, звертаючись за консультацією до вчителя, робить неповні висновки з допомогою вчителя. Починає усвідомлювати мету роботи, встановлює й описує причинно-наслідкові зв'язки. Оперує основними поняттями й термінами. Розв'язує прості типові задачі.

8

Учень/учениця за інструкцією виконує роботу, звертаючись за консультацією до вчителя, оформляє її, робить неповні висновки. Правильно, за планом, проводить спостереження, відображаючи особливості живого об'єкта, процесів, що в ньому відбуваються. Робить висновки, узагальнення, вільно аргументуючи будову та функції, пристосування живих об'єктів та їх складових частин; розв'язує типові задачі.

9

Учень/учениця за інструкцією самостійно старанно виконує роботу, оформлює її, робить нечітко сформульовані висновки, самостійно правильно аргументує особливості біологічних об'єктів і явищ, вирішує стандартні ситуації, аналізує хід спостережень, бачить правильні наслідкові зв'язки між будовою та функціями живих об'єктів; самостійно розв'язує типові задачі.

Високий

10

Учень/учениця за інструкцією виконує роботу, оформлює її, робить чітко сформульовані висновки й узагальнення. Вільно застосовує більшість біологічних понять, здійснює класифікацію біологічних об'єктів, явищ. Проявляє повні, глибокі знання, використовує їх у практичній діяльності; розв'язує задачі в межах програми.

11

Учень/учениця учень за інструкцією ретельно виконує роботу, оформлює її, робить логічно побудовані висновки й узагальнення. Чітко розуміє суть біологічних процесів. Вільно аналізує будову й функції живого у зв'язку з впливом зовнішнього середовища. Визначає причинно-наслідкові зв'язки, володіє прийомами роботи з додатковимиджерелами інформації.

12

Учень/учениця ретельно свідомо виконує, роботу, оформлює її; аналізує, робить самостійно обгрунтовані висновки. Усвідомлено обирає форми, методи, засоби, прийоми досягнення поставленої навчальної мети. Використовує додаткові джерела інформації для розв'язання поставлених питань. Уміє виокремити проблему й визначити шляхи її розв'язання. Вільно розв'язує задачі різного рівня складності.


 КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ З БІОЛОГІЇ

Для контрольної перевірки знань необхідно використовувати завдання різної форми і різних рівнів складності. Завдання для контрольної роботи мають опиратися не тільки на базові знання учнів, а й на вміння їх застосовувати. Тому необхідно включати завдання, що вимагають від учнів описувати і характеризувати, порівнювати й класифікувати, використовувати діаграми, таблиці та графіки, надавати або вибирати пояснення, формулювати пояснення причинно-наслідкових зв’язків, розв'язувати проблемні завдання, висловлювати свою думку та позицію. До контрольної роботи мають включатися завдання як у тестовій формі так і відкритих з короткою та розгорнутою відповіддю.

Оцінювання контрольних робіт

Рівні навчальних досягнень

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

Початковий

  Не всі завдання контрольної роботи опрацьовані; відповіді неправильні або дуже     поверхові; відповіді на творчі завдання відсутні або мають велику кількість помилок.

Середній

Всі завдання контрольної роботи опрацьовані; відповіді на встановлення відповідностей, послідовностей містять значну кількість помилок; відповіді на творчі завдання відсутні або містять значну кількість неточностей.

Достатній

Всі завдання контрольної роботи опрацьовані; відповіді на встановлення відповідностей, послідовностей наведені в цілому правильні, відповіді на творчі завдання можуть допускати несуттєві помилки.

Високий

Всі завдання контрольної роботи опрацьовані глибоко й ґрунтовно; містять змістовні відповіді на творчі теоретичні питання.

 

  Додаток 2

                                                                   до наказу Зірненської ЗОШ І-ІІІ ступенів

            03.09.2020 №01-03/129-о

 

Правила поведінки здобувача освіти

в Зірненській ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

1. Здобувач освіти дбає про чистоту рідної мови, підтримує шкільні традиції.

2. Учень приходить в заклад освіти за 10-15 хвилин до початку занять, займає своє робоче місце, готує все необхідне навчальне приладдя до уроку.

3. Виконує вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримується  принципу академічної доброчесності, та досягає результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти.

4. Діє в будь-якій ситуації на користь шкільного колективу, турбується про честь і авторитет закладу освіти, підтримує в чистоті й порядку приміщення і територію. Береже шкільне майно.

 5. Поважає гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримується етичних норм. Насильство, бійки, залякування,  булінг (цькування) є неприпустимими формами поведінки у закладі освіти та за його межами.

6. Відвідує заклад освіти в чистій і випрасуваній формі ділового стилю, уроки фізичної культури – у спортивній формі та спортивному взутті.

7. Школа – територія на якій не місце будь-яким видам зброї в тому числі ножам, вибуховим, алкогольним напоям, цигаркам, наркотикам, токсичним речовинам.

8. Використовує мобільні телефони під час освітнього процесу лише при необхідності зв’язку із батьками (або особами, що їх заміняють) та з дозволу вчителя.

9. Турбується про здоров¢я і безпеку власного життя, своїх товаришів, пам’ятає, що життя і здоров¢я дітей – найбільша цінність, займається фізичною культурою і спортом, уникає шкідливих звичок.  

10. Іти із закладу освіти та його території можна лише з дозволу вчителів або медичної сестри (попередньо узгодивши з батьками).

11. У разі пропуску занять здобувач освіти зобов’язаний пред’явити класному керівнику довідку з медичної установи або пояснювальну записку від батьків (або осіб, що їх заміняють) про причину відсутності.

12. Під час перерви задля збереження життя та здоров’я та з метою уникнення випадків травматизму здобувачу освіти категорично забороняється бігати, штовхатися, кидатися предметами, застосовувати фізичну силу, самовільно відкривати вікна, сидіти на підвіконнях. Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.

13. Здобувач освіти  старанно навчається, зразково поводиться, бере участь у громадському житті й суспільно корисній праці, виконує правила внутрішнього розпорядку.

14. Учень школи приносить необхідні навчальні приладдя, книги, зошити, щоденник. Повинен дбайливо ставитися до підручників та зошитів. Приходить до закладу освіти з підготовленими домашніми завданнями з предметі згідно з розкладом уроків.

         15. Якщо здобувач освіти заподіяв збитки освітній установі, то вони відшкодовуються коштами батьків, або осіб, що їх заміняють.

16. Здобувач освіти звертається до класного керівника, практичного  психолога та адміністрації закладу освіти за допомогою, якщо проти нього здійснюються протиправні дії.

17. Охороняти, берегти і примножувати природу, народне добро.

18. Знати й суворо дотримуватись Правил дорожнього руху, протипожежної безпеки і поведінки на воді.

19. Виконувати вимоги чергового по школі.

20. Дотримуватись правил етикету: вітатись з дорослими, товаришами, поважати інших.

 

Директор        Ю. ДОВГАЛЮК

 

                                                                  Додаток 3

     до наказу Зірненської ЗОШ І-ІІІ ступенів

                                                                  03.09.2020 №01-03/129-о

 

Правила користування мережею Інтернет для здобувачів освіти  в Зірненській ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

1. Розумію, що розмістивши  будь-яку інформацію про себе в Інтернеті (фото, місце навчання тощо), я втрачаю над нею контроль.

2. Завжди переконуюсь, що знаю людину, якій надаю інформацію через Інтернет, і знаю, як її буде використано.

3. Звертаюсь по допомогу до дорослих, щоб установити якісні антивірусні програми.

4. Листуюся лише з користувачами чиї справжні імена та електронні адреси мені відомі.

5. Обминаю групи, які закликають до насильства, протиправної поведінки, щоб вільно керувати своїми діями, без вказівок.

6. Повідомляю свої паролі лише батькам. Не варто обирати паролем своє ім'я і рік народження, щоб ніхто не зміг здогадатися про твій вік, адресу, школу іншу особисту інформацію.

7. У разі потреби, здійснюю покупки через Інтернет разом з батьками.

8. Якщо тобі пропонують взяти участь в безпрограшній акції, рекламі або виграти в азартній грі, тебе намагаються обманути.

9. Поважаю себе та інших у мережі – не підтримую прояви агресії, грубості, пліткарства, непристойності.

10. У жодному разі не пристаю на пропозиції зустрітись у приватній обстановці з новими друзями з Інтернету.

11. Заходячи на новий сайт, запитай себе чим може він тобі допомогти, в спілкуванні, навчанні, хобі.

12. Розумію, що Інтернет – це мій помічник. Але крім нього, є ще багато чого цікавого – живе спілкуванню, подорожі, спорт, мистецтво та інше.

 

Директор        Ю. ДОВГАЛЮК

 

 Інструкція з безпеки життєдіяльності під час воєнного часу, дій  за сигналом «Повітряна тривога!» у закладі освіти

                       8. Алгоритм дій здобувачів освіти під час евакуації до найближчого укриття

8.1. Під час сигналу «Повітряна тривога», який пролунав на уроці, то уважно слухай та виконуй вказівки вчителя.

8.2. Якщо сигнали тривоги пролунав під час перерви, на подвір´ї - повинен самостійно рухатись до найближчого укриття.

8.3. Пройди перекличку.

8.4. Візьми необхідні речі й приготуйся за командою вчителя вийти з класу.

8.5. Під час евакуації: зберігайте спокій, не панікуй, не говори, не штовхайся, не біжи, не повертайся - це може заважати іншим.

8.6. Рухайся з групою учнів за вказаним маршрутом.

8.7. Закрий дихальні шляхи щільно згорнутим предметом одягу (ватно-марлевою пов´язкою),  якщо відчуваєш запах диму.

8.8. Пройди повторну перекличку у безпечному місці і виконуй подальші вказівки вчителя.

8.9. Якщо тривога зненацька застала тебе, коли пішки йдеш до закладу освіти, ти повинен знати, де на шляху до закладу освіти знаходиться найближче укриття, щоб могти там заховатися. Якщо ж найближче укриття – заклад освіти, а дістатися до нього швидко неможливо – скористайся наявними природними  або штучними укриттями, зокрема, рельєфом місцевості (балки, яри тощо), заглибленими приміщеннями та спорудами, за відсутності вищезазначених – у будівлях і спорудах різного призначення правилом “двох стін”.  

8.10. Якщо перебуваєш в громадському транспорті, необхідно залишити транспорт та перейти до найближчого укриття. Якщо захисної споруди поблизу немає, сховайся за бетонними плитами, бордюром, ляж у заглибленнях землi, згорнися та закрий голову руками.  

                                             9. Правила перебування в укритті

9.1. Займіть місце у захисній споруді та виконуйте вимоги вчителя.

9.2. Не можна палити.

9.3. Не можна смітити.

9.4. Не можна голосно розмовляти, дотримуйтеся спокою і порядку.

9.5. Уважно  слідкуйте за розпорядженнями та сигналами оповіщення.

9.6. Зберігайте спокій.

9.10. У споруді забороняється шуміти, мати з собою небезпечні засоби, зокрема для освітлення, які можуть спричинити пожежу, не допускається пересування приміщеннями без особливої потреби, необхідно дотримуватися дисципліни та якнайменше рухатися.

9.11. Якщо дозволяють умови, зокрема в укритті забезпечено належне освітлення та місця для сидіння, освітній процес під час повітряної тривоги варто продовжувати.

9.12. У межах безпеки дітей їх не можна відпускати з укриття, поки не завершиться повітряна тривога.

                                    10. Правила поведінки учнів під час онлайн-уроку

10.1. Навчаємося за розкладом.      10.2. Не запізнюємося на урок.

10.3. Заходимо тільки під своїм прізвищем та ім´ям.

10.4. Вмикаємо камеру і вимикаємо мікрофон.

10.5. Дивимось на монітор та слухаємо вчителя.

10.6. Активно працюємо на уроці.

10.7. Відповідаємо тільки з дозволу вчителя.

10.8. Говоримо чітко та по черзі.    10.9. Не відволікаємося.

10.10. Є питання-пишемо в чат.

10.11. Після уроку виходимо з онлайн зустрічі.

10.12. Якщо включається сигнал « Увага! Повітряна тривога!»Не панікуйте.

10.12.1. Завершіть конференцію та виключіть комп´ютер.

10.12.2. Візьміть «рюкзак безпеки».

10.12.3. Перейдіть у безпечне місце визначене правилами вашої сім´ї.

10.13. Належна поведінка – це запорука ефективного навчання та збереження життя і здоров´я.

 

Директор                                                                               Юрій ДОВГАЛЮК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар